top of page

הכשרת צוותי חינוך בבתי-ספר יסודיים לחינוך למיניות, יחסים ומגדר

התוכנית זמינה במסלול הירוק של מאגר גפ״ן
מספר תוכנית - 20173



דמיינו את האווירה כשהצוות עונה בחופשיות על שאלות של ילדים… 

ילדים הם יצורים סקרנים וחקרנים מטבעם, גם בכל הנוגע למיניות, גוף, יחסים ומגדר. הסקרנות הזו היא טבעית והיא נהדרת והיא חלק מהתפתחות תקינה וחשובה. בגלל שרובנו גדלנו בחברה בה לא דיברו על זה, רוב המבוגרים והמבוגרות מרגישים שאין להם את הכלים ללוות ולתת מענה לאותם ילדים וילדות.

זה בדיוק מה שבאנו לשנות!

חינוך למיניות בגילאים הצעירים יתקיים לרוב דרך מענה לשאלות, תגובתיות חיובית של מבוגרים משמעותיים, מתן כלים ליצירת מרחב פתוח ובטוח לסקרנות הטבעית, ומודלינג מייטיב בתקשורת של גבולות ורצונות.

אז איך מייצרים את המציאות הזאת?

שיטת LAVO מבוססת מחקר אקדמי ומעניקה כלים מעשיים בתחום החינוך למיניות עבור הורים ואנשי חינוך כאחד. לשיטה עקרונות פעולה ייחודים וערכים המייצרים אקלים חינוכי מותאם, המאפשר לעסוק בסוגיות רגישות

מעוניינים.ות להביא את ההכשרה אל המוסד שלכם.ן?

השאירו פרטים ונחזור אליכם.ן

או שלחו הודעה 

whatsapp-logo-transparent-free-png.webp

אילו כלים תקבלו בהכשרה?

שיח מעצים

בטחון ופתיחות

בשיח

מינוף המבוכה

יד מכוונת

תהיו כתובת משמעותית לילדים ולילדות, ולא פחות חשוב מכך - להוריהם בכל הנוגע לשיח חיובי ופתוח על מיניות וגוף

תלמדו להשתמש במבוכה

שעולה בשיח, כדרך לייצר

שיח כנה ומחבר

צרו אווירה של בטחון בכיתה, לצד פתיחות לשאלות ולסקרנות הטבעית סביב מיניות, מגדר וגוף

תדעו לספק תשובות ולייצר שיח עם הילדים והילדות מתוך תפיסה חיובית וחוויית ביטחון במסגרת החינוכית

מבנה ההכשרה

school-7355058_1920.jpg

מפגש 2

בין רצונות לגבולות

כיצד מתן לגיטימיות לתקשורת רצונות וגבולות בהקשריו הרחבים בבית-הספר מעניק את הבסיס לתקשורת מיטיבה גם סביב גוף ומיניות? במפגש זה נעמיק בכלי פרקטי לשיח עם התלמידים - מודל ארבעת המרכזים

questions-2519654_1920.png

מפגש 4
בירור חסמים והתנגדויות

העמקה, דיון ופירוק החסמים שאנשי ונשות חינוך פוגשים סביב חינוך למיניות

ai-generated-8145416_1280.jpg

מפגש 6

להיות ילד.ה בחברה מינית

היכרות עם המסרים והמודלים איתם מתמודדים ילדים וילדות בחברה בה המיניות היא בכל מקום, כיצד נוכל לתת מענה מותאם גיל לחשיפה מוקדמת ולחיקוי מיניות שאינו תואם גיל?

ד״ר בטי מרטין.png

מפגש 8

מעגל ההסכמה

מודל המפרק את התפקידים האפשריים בתקשורת הכוללת בתוכה מגע, ואיך הם מתבטאים כאשר יש הסכמה ורצון?

ai-generated-8909904_1280.jpg

מפגש 10

סיכום ומה הלאה

בין יוזמה לתגובתיות - פרקטיקות לחינוך למיניות

ואיך ממשיכים מכאן

Heading-2.png

מפגש 1
חינוך למיניות מיטיבה

היכרות עם הגישה החינוכית, בירור עמדות ותפיסות אישיות בצוות, ובכלל – מה זה אומר חינוך למיניות בבית-הספר היסודי?

חינוך מודע מגדר

מפגש 3

בין מגדר למיניות

כיצד חינוך מודע מגדר מאפשר לתלמידים ותלמידות חופש בחירה רחב יותר, גם בכל הקשור בתקשורת, מיניות ויחסים? ומדוע זה חשוב להתחיל עם זה דווקא בגיל מוקדם.

trans-sexuality-3554250_1280.jpg

מפגש 5

הבניית זהויות

החיפוש אחר זהות מינית ומגדרית והכרות עם להטב"ק, וכיצד זה בא לידי ביטוי בקרב ילדי בית-הספר היסודי

self-love-8883954_1280.png

מפגש 7

דימוי גוף ומודל היופי

כיצד פיתוח חשיבה ביקורתית על מודל היופי מאפשר לייצר דימוי עצמי חיובי של הילד.ה, וכיצד כל זה קשור לחינוך למיניות?

ai-generated-8608516_1280.png

מפגש 9

"המורה, מה זה סקס?"
סימולציות

אימון קבוצתי בשיח פתוח על מיניות, מגדר ויחסים

מעוניינים.ות להביא את ההכשרה אל המוסד שלכם.ן?

השאירו פרטים ונחזור אליכם.ן

או שלחו הודעה

whatsapp-logo-transparent-free-png.webp
bottom of page